E-Ticaret’te canlı sohbet neden önemlidir ?
E-Ticaret mağazası yönetmek göründüğü kadar kolay bir iş değildir. Siparişlerinizi göndermek, sosyal medyadaki varlığınızı sürdürmek, personelinizi yönetmek ve buna ek olarak onlarca iş arasında : müşterilerinizle nasıl ilgileniyorsunuz?
Online alışveriş yapanların büyük bir kısmı, işletmenizden ürün satın alıp almamalarını belirleyen şeyin yüksek düzeyde müşteri hizmeti olduğu konusunda hem fikir.
Özellikçe rekabetçi bir alanda faaliyet gösteriyorsanız ve küçük bir pazar payına sahipseniz, müşteri ilişkileri yönetiminizin işinizin gelecekteki başarısı üzerinde doğrudan bir etkiye sahip olabileceğini unutmayın. Bu nedenle, canlı sohbet gibi etkileşimli ve gerçek zamanlı çözümler de dahil olmak üzere, elinizdeki her potansiyel aracı kullanmanız önemlidir.
Canlı sohbet, yalnızca müşterilerinize gerçek zamanlı olarak destek ve çözümler sunmanıza olanak sağlamakla kalmaz, aynı zamanda yapay zeka destekli sohbet robotu işlevselliğini kullanan ve müşteri hizmetlerinizi tamamen yeni bir seviyeye yükselten hibrit bir sohbet aracında tamamlayıcı bir rol oynayabilir. .
Bu makalede, canlı sohbet özelliğini uygulamanızın e-ticaret işiniz için bu kadar önemli olmasının beş ana nedenine bakacağız !
Müşterilerinize anında hizmet verebilirsiniz
Satın alanlar olarak, müşteri hizmetleri ekibinizden alacağınız hızlı bir yanıt, kelimenin tam anlamıyla bir satışı kazanmak veya kaybetmek arasındaki farkı yaratabilir.
Canlı sohbeti kullanıma açıp, aktif kullanmaz iseniz bu durum tam tersi ile sonuçlanır ve müşteriniz cevap gelmemesi halinde satın alımdan vazgeçebilir.
Geri dönüş alınamadığında, aranmayı veya e-posta göndermeyi beklemek yerine sizinle aynı/benzer ürünleri veya hizmetleri sunan başka bir mağaza bulmayı seçerler.
Kısacası canlı sohbet seçeneği size 7/24 iletişimde olma ve satış kaybetmenizi önleyen anında hizmet sunma fırsatı verir.
Canlı sohbet diğer müşteri deneyimi seçeneklerinden daha verimlidir
Canlı sohbet, telefon görüşmeleri gibi diğer geleneksel destek seçeneklerinden çok daha verimli olmasının yanı sıra müşteri hizmetlerinin kalitesini de düşürmez. Zamandan kazandırır ve artık kimsenin uzun dakikalar telefon ile derdini anlatmaya tahammülü olmuyor.
Bununla birlikte, canlı sohbet temsilcilerinin aynı anda birden fazla müşteriyle, sanki gerçekten onlarla konuşuyormuş gibi aynı profesyonellik düzeyinde ilgilenme kapasitesine sahip olduğundan söz ediyoruz.
Ayrıca temsilciler her sorguyu görüntüleyebilir ve hangilerinin daha acil olduğuna karar verebilir, bu da onlara en yararlı sırayla uygun şekilde müdahale etme olanağı tanır.
Sonuçta, temsilcilerin aynı anda yalnızca bir kullanıcıya kaliteli hizmet sunmasına olanak tanıyan telefon seçeneğine göre çok daha az zaman harcar. Sorun ne olursa olsun, müşteriler sırada beklemek zorunda kalmayacak ve bunun yerine sorunlarının mümkün olan en kısa sürede çözülmesini sağlayacaklar.
Müşterinin geçmişine dayalı olarak kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunabilirsiniz
En iyi canlı sohbet araçlarından bazıları müşteri bilgilerini kaydeder, böylece onların özel istek ve ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi oluşturabilirsiniz. Ayrıca onlar için mükemmel bir perakende yolculuğuna yol açacak öneriler. Buna katkıda bulunan ayrıntılar şunları içerir:
- Sohbet geçmişi
- Satın alma geçmişi
- Her sayfada harcanan süre
- Hangi sayfalara göz attıkları
Bu bilgi aynı zamanda tekrarlayan veya gereksiz sorular sormanızı da önleyecek ve bunun yerine alıcılarınıza, onların geleneklerine değer verdiğinizi ve onların beğenilerini, hoşlanmadıklarını ve satın alma alışkanlıklarını not ettiğinizi bilmelerini sağlayacaktır.
Örneğin, bir alıcının bir süredir ürün sayfasında olduğunu fark ederseniz, onunla bir konuşma başlatarak özel bir deneyim geliştirebilirsiniz. Satın alma sürecini tamamlamalarına yardımcı olmak için ödemeler, nakliye, iadeler vb. ile ilgili soruları netleştirebilirsiniz.
Gelirinizi artırmak için müşterilerinizi sitede daha uzun süre tutabilirsiniz
Bir tüketicinin web sitenizde ne kadar uzun süre kalırsa, sizden satın alma olasılığının o kadar yüksek olduğu bilinen bir gerçektir. Bunun nedeni, ürünlerinize/hizmetlerinize göz atmak ve markanıza bağlılık geliştirmek için daha fazla zamanları olacak olmasıdır. Bir işletme olarak sunduğunuz şeyin değerini bildiğinizden bahsetmiyorum bile.
Mesai saatleri dışında da potansiyel müşteri oluşturabilirsiniz
Online alışveriş kesinlikle geleneksel 9-6 çalışma saati içerisinde yapılmıyor. Alışveriş yapanların çoğu hafta sonları veya söz konusu çalışma gününden sonraki akşamlar da alışveriş yapıyor.
Bununla birlikte, canlı sohbetle, temsilcilerin potansiyel alıcıların hizmetinde olduğu, 7/24 seçeneklere sahip olabilirsiniz.
Bu aynı zamanda mümkün olduğunca fazla müşteri bilgisi toplamanıza da olanak tanır; bu da potansiyel alıcılarla ilişkiler kurmanıza ve onları sadık müşterilere dönüştürmenize yardımcı olur.
E-Ticaret işinizi büyütün
Canlı sohbet, e-Ticaret dünyasında son derece değerli bir araçtır. Online alışverişin işletme gelirinin büyük bir yüzdesini oluşturduğu göz önüne alındığında, alışveriş deneyimini olabildiğince doğal hissettirecek araçlara sahip olmanız sizi ileriye taşır.