Amerika’da İade Süreçlerinizi Azaltacak 6 altın İpucu
Amerika’da İade Süreçlerinizi Azaltacak 6 altın İpucu
AMERIKADA IADE SURECLERINIZI AZALTACAK 6 ALTIN IPUCU PRONETWORK

Amerika’da İade Süreçlerinizi Azaltacak 6 altın İpucu

Dönemsel kampanyalar, özel günler (sevgililer günü, noel, anneler /babalar günü) gibi online alışverişin yoğun yapıldığı günlerde, yüksek hacimli iadeler yaşanıyor. Peki bu dönemde satışlarımızı dengede nasıl tutabiliriz.?

Amerika’da ki satışlarınızda iade oranınızı düşürebileceğiniz bazı ipuçlarımız var.

E-ticarette depolamada uzman Pronetwork ekibi, sizin için bu tür dönemleri nasıl olumlu atlatabileceğinizi yazdı. İşte iadelerin önüne geçmenizi kolaylaştıracak ip uçları ;

  • Açıklamaların Yetersizliği İade Oranını Artırıyor.

Online mağazacılıkta fotoğraflar ve açıklamalar hayati önem taşır. Ürünü gösteren fotoğrafları, sattıran da özellikleri ve yorumlarıdır. Her açıdan çekilmiş net fotoğraflar, beden, renk ve özelliklerin detaylı bir şekilde açıklanması yanlış anlaşılmaları azaltacak ve iade riskini ortadan kaldıracaktır. Müşterilerinizden yorumlar almak, yüksek kaliteli fotoğraf ve video eklemek, ürünü karşı tarafın satın alma yapmadan önce tanımasını sağlar.

  1. İade Süreleriniz Uzun Olsun

5 Gün içinde iade derseniz, müşteriniz koşa koşa ürünü iade edecektir. Ancak 15 Gün içinde iade derseniz müşterinizin daha çok düşünecek zamanı olacak. Çevresinden ürünün iade edilmemesi gerektiği yönünde fikir alabilir. Özel günlerde ve kampanya dönemlerinde hızlı iade seçeneği operasyonunuz için ciddi bir iş yükü olabilir. Pronetwork depolarında iade süreçleri sizin adınıza yönetilir.

İade Süreçlerimi Nasıl Yönetirim?

İade Oranımı Nasıl Azaltırım. 

  1. İadeye Alternatif Kuponlar

Birçok marka online mağazacılıkta da perakende mağazacılıkta ta tam iade yerine mağaza çeki veriyor. Bunu müşteriler şikayetçi olmadan kabul ediyor. Müşteri bir ürünü beğenmeyip iade etmek istese dahi, alışveriş yapmaktan vazgeçmiyor. 

  1. Mağazaya Gelmelerini Sağlayın.

Örneğin online mağazada satış yaparken fiziki bir mağazanızda var, işte size müşteri çekmek için harika fırsat. Bölgenizden yapılan iadeleri yalnızca mağazadan kabul edin. Hatta “iadenizi mağazamızdan yapın, çok daha fazla seçenekle tanışın” gibi ifadeler kullanabilirsiniz.

  1. İade sürelerini net bir şekilde belirtin.

Müşteriler bir paketi iade ederken her şeyden önce paralarının hızlı bir şekilde iade edilmesini bekler. Özellikle yoğun alışveriş dönemleri de çağrı merkezinize yapılan çağrıların sayısını azaltmak için online satıcıların Proaktif bir şekilde iletişim kurması ve müşterilerini iadenin durumu hakkında e-posta yoluyla bilgilendirmesi gerekir. 

Mağazamın iade oranını nasıl azaltırım?

E-ticaret iade yönetimi
E-ticaret müşteri hizmetleri
  1. Müşteri hizmetlerinizi İade Konusunda Eğitin

Tüketicilerin ürün iadelerinde akıllarına takılan sorular olursa ilk yapacakları müşteri hizmetlerini aramak olur. İade süreciyle ilgili ayrıntıları web siteniz ya da e-ticaret platformlarda Sık Sorulan Sorulara eklemek, en yaygın müşteri sorularına Proaktif bir şekilde yanıt vermenizi sağlar. Buna iade tarihleri, iade adresleri, iade etiketini alma talimatları vb. hakkında bilgiler dahildir. Bireysel sorgulamalar için yapay zeka destekli bir sohbet robotu kullanılabilir. Bu, geçmiş müşteri hizmetleri taleplerini tarar ve kategorilere ayırır, sık sorulan soruları belirler ve yanıt şablonlarını formüle eder. 

Kafanızın karışmasına gerek yok, anlaşmalı e-ticaret depolarınız iade süreçlerini eksiksiz bir şekilde sizin adınıza yönetir. Size satışlarınızı artırmak kalır. ProNetWork, ProShipUs Miami depolarından hizmet almanız için çalışır.Bizimle iletişime geçerek , Amerika’da Satışlarınızı Artırabilirsiniz.